جاذبه‌های دیدنی کشور قطر

قطر یکی از کشورهای واقع شده در جنوب غربی آسیا است، پایتخت قطر دوحه نام دارد یکی از مدرن‌ترین پایتخت‌ها در آسیا به شمار می‌رود این کشور در شرق عربستان واقع شده است و دارای مرز آبی با کشور ایران است. در سال‌های اخیر قطر به یکی از مقصد‌های محبوب گردشگری در دنیا تبدیل شده است و هر ساله گردشگران بسیاری به این کشور کوچک اما مدرن سفر می‌کنند. به همین دلیل است که در فرودگاه بین المللی دوحه به یکی از فرودگاه‌های اصلی برای سفر مسافران و گردشگران به سراسر دنیا تبدیل شده است. در ادامه مقاله جاذبه‌های دیدنی در کشور قطر را بررسی خواهیم کرد اگر قصد سفر به کشور قطر را دارید پیشنهاد می‌کنیم بازدید از این آثار را در برنامه سفر خود قرار دهید.

جاذبه‌های دیدنی کشور قطر

دوحه، پایتخت قطر

 در حال حاضر کشور قطر و خصوصاً پایتخت آن دوحه به عنوان یکی از امن‌ترین کشورها و پایتخت‌ها در دنیا شناخته می‌شوند. کشور قطر جمعیت بومی کمی دارد که به صورت ماهانه از دولت حقوق دریافت می‌کند هرچند که گرفتن اقامت کشور قطر سخت و دشوار است اما سفر به قطر آسان و بدون مشکل است.

دوحه که به عنوان پایتخت قطر شناخته می‌شود یکی از مهم‌ترین مراکز مالی در خاورمیانه است این شهر هرساله میزبان رویدادهای بین‌المللی مختلفی است مانند اجلاس اتحادیه بین‌المجالس، پیمان‌نامه سازمان ملل و اجلاس‌های مربوط به کشورهای عربی و کشورهای حوزه خلیج فارس. دوه به عنوان پایتخت کشور قطر ترکیب نادری از مناظر طبیعی کویری با سازه‌های مدرن و سنتی و اماکن باستانی را در خود جای داده است که قیمت برخی از این آثار باستانی به صدها سال پیش برمی‌گردد. در کنار بازارهای سنتی در دوحه می‌توانید مراکز خرید لوکس و مدلی را مشاهده کنید که مانند نگینی در هر گوشه و کنار دوحه به چشم می‌آیند.

دوحه

دوحه در سال ۲۰۲۲ میزبان جام جهانی بود  این امر سبب شد تا افراد زیادی از کشورهای مختلف جهان به این کشور کوچک اما مدرن سفر کنند. قطر مقصد زیبا و بی‌همتایی برای سفر است که برخی از افراد خارجی از آن به عنوان سرزمین عجایب یاد می‌کنند برخی دیگر قطر را اجماع ازداد می‌نامند اما در حقیقت قطر به عنوان به جواهر گران سنگ شناخته می‌شود که به خوبی تراش خورده و صیقل داده شده است و در حال حاضر همانند هر کشور گردشگر دیگری، اعتبار و شهرت زیادی در سطح جهانی دارد. گردشگری پس از صادرات نفت بیشترین میزان ارزآوری را برای کشور قطر به همراه دارد.

دوحه که در حال حاضر پایتخت کشور قطر شناخته می‌شود در ابتدا یک روستا برای صید مروارید و ماهی بوده است این شهر آثار تاریخی و گردشگری بسیار زیادی را در خود جای داده است که از مشهورترین آثار تاریخی شهر دوحه می‌توان به منطقه تاریخی الجساسیه، الواکر، شهر تاریخی الزباره، قلعه الوجبا و روستای قدیمی کتارا اشاره کرد. اگر قصد سفر به دوحه را دارید حتماً بازدید از این مناطق را در برنامه سفر خود قرار دهید تا بتوانید با بافت بومی و مردم سنتی دوحه نیز آشنا شوید.

پایتخت قطر

جاذبه‌های دیدنی قطر

قطر به صورت کل کشور کوچک به نظر می‌رسد اما برخلاف وسعت خود جاذبه‌های طبیعی و آثار باستانی زیادی را در خود جای داده است. تلاش‌های دولت قطر در سال‌های اخیر سبب شده تا گردشگری در این کشور رونق بیشتری پیدا کند، افتتاح مراکز خرید مدرن و لوکس و نیز هتل‌های مجلل دریافت نمایندگی‌های برندهای مختلف قطر را به یکی از کشورهای مدرن و گران قیمت در خاورمیانه تبدیل کرده است. جدای از جاذبه‌های ساخته شده در قطر مانند هتل‌ها و مراکز خرید مختلف این شهر و نیز شهربازی‌ و پارک هایی که در سال‌های اخیر برای جذب توریسم در این کشور ساخته شده‌اند در ادامه مقاله آثار باستانی و نیز جاذبه‌های طبیعی و سنتی قطر را نیز بررسی خواهیم کرد. اگر به دنبال خرید محصولات در ساز قطر و نیز آشنایی با سنت و فرهنگ مردم بومی قطر هستید پیشنهاد می‌کنیم سری به بازارهای محلی و بافت قدیمی شهر دوحه بزنید.

قطر

بازار سوق واقف دوحه قطر

یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری در قطر  بازار سوق واقف است. بازار سوق واقف یکی از قدیمی‌ترین بازارها در قطر است که قدمت آن به بیش از ۲۵۰ سال پیش برمی‌گردد این بازار در مرکز شهر مدرن دوحه واقع شده است که با مراجعه به آن می‌توانیم با فرهنگ و سنت مردمان قطر از نزدیک آشنا شوید. بازار سوق واقف در بین مردم محلی و بومی ۲ محبوبیت زیادی دارد و به علت تاریخچه قدیمی خود به یک مکان گردشگری محبوب در سال‌های اخیر نیز تبدیل شده است اغلب مردم محلی قطر برای رفع نیاز‌های روزانه خود از این بازار خرید می‌کنند. بازار سوق واقف در لغت به معنای بازار سرپایی است هرچند که در حال حاضر این بازار به صورت روزانه برپا می‌شود و عناصر فرهنگی مختلف و متضادی را در خود جای داده است. بازار سوق واقف می‌توان یکی از چندین مکان باستانی انگشت شمار در قطر دانست که فرهنگ چند صد ساله ساکنان قطر  در آن به واسطه صنایع دستی مختلف قابل مشاهده هستند شما می‌توانید در این بازار انواع جواهرات، بدلیجات، ادویه‌‌جات، پوشاک محلی، پارچه‌های ابریشمی و صنایع‌دستی باارزشی که با مهارتی بسیار زیاد ساخته شده‌اندرا مشاهده کنید و به عنوان یک سوغاتی متفاوت برای خود خریداری کنید. فروش حیواناتی نظیر پرندگان وحشی مانند عقاب و شاهین در این بازار است هر چند که در سال‌های اخیر برخی از انجمن‌های حیوانات نسبت به این موضوع واکنش نشان داده‌اند و پویشی را برای مقابله با خرید و فروش این حیوانات در قطر ایجاد کرده‌اند.

بازار سوق

بازار سوق واقف ستوران‌های جذاب و متفاوتی از جمله انواع رستوران‌های ایتالیایی، تایلندی، سوریه‌ای، یمنی و رستوران‌های سنتی و ارزان قیمت دیگری را در خود جای داده است که می‌توانیم برای صرف یک وعده متفاوت غذایی از آنها استفاده کنید.   در این بازار انواع غذاهای سنتی قطر توسط رستوران‌های محلی که معمولاً توسط مردم بومی اداره می‌شود سفترو می‌شوند. در از این بازار  نجار‌ها و خایط‌ها را مشاهده می‌کنید که مشغول کار هستند مردان قطری در بسیاری از مغازه‌های این بازار لباس‌های محلی مختص قطر را می‌دوزند این بازار در مرکز شهر و بین دو خیابان الریان و موشریب واقع شده است و به صورت پیاده از کورنیش قابل دسترسی است. نشانی بازار سوق واقف، قطر، دوحه، محله السوق است.

بازار واقف

فستیوال سیتی دوحه

یکی از بزرگترین بازارهای قطر که می‌توانید در آن انواع لوازم مورد نیاز خود را خریداری کنید فستیوال سیتی قطر است این بازار در کنار مغازه‌های مدرن که همگی نماینده معتبرترین برندهای جهان هستند دارای سینما و مراکز تفریحی مختلف نیز است نماینده ایکیا، سواچ، پاندورا، بزرگترین نمایندگی مونوپریکس و مرکز اولین فروشگاه‌ اتحادیه ملی بسکتبال و بسیاری دیگر از برندهای بین‌المللی همگی در فستیوال سیتی دوحه قرار دارند. یک پارک برفی مجلل نیز در سال‌های اخیر در فستیوال سیتی  دوحه ایجاد شده است این مرکز خرید ۶۰۰ هزار متر مربع وسعت دارد و از سال ۲۰۱۸ به بعد به بزرگترین مرکز خرید در قطر تبدیل شده است. فستیوال سیتی دوحه محوطه وسیعی برای انجام ورزش‌های مختلف نظیر دوچرخه سواری و نیز محل‌هایی برای استراحت دارد، شما می‌توانید در حین خرید خود از مراکز تفریحی و نیز محل‌های استراحت فستیوال سیتی دوحه استفاده کنید. مجموعه یک سینمای چهار بعدی با ۱۸ صفحه نمایش قرار دارد که انواع فیلم‌های روز و با کیفیت جهان در آن به صورت چهار بعدی ارائه می‌شود. فستیوال سیتی دوحه در قسمت شمالی دوحه واقع شده است

فستیوال سیتی دوحه

ویلاجیو مال

اگر به دنبال مرکز خرید شیک و مجلل در شهر دوحه هستید ویلاجیو مال یا Villaggio Mall بهترین انتخاب برای شما است که در منطقه اسپیره و در خیابان الوعب و غرب دوحه واقع شده است. در ویلاجیو مالبیش از ۲۰۰ فروشگاه مختلف و متنوع قرار دارند و هر محصولی از هر برندی که بخواهید می‌توانید در این مرکز خرید پیدا کنید بهترین برندهای آمریکایی، آلمانی، ایتالیایی در این مرکز خرید دارای نمایندگی هستند این مرکز خرید در سال ۲۰۱۲ افتتاح شده است و مالک آن فردی به نام عبدالعزیز محمد ریان است.

ویلاجیو مال

ویلاجیو مال در حال حاضر شهرت جهانی دارد و روزانه بیش از ۵۰ هزار نفر از این مرکز خرید بازدید می‌کند این مرکز خرید ۳۶۰ هزار متر مربع مساحت دارد که ۳۳۰۰ متر آن  برای ایجاد پارکینگ در نظر گرفته شده است. در ابتدا قرار بود تا ویلاجیو مال یک مجموعه ورزشی باشد اما در ادامه به مرکزی چند جانبه تبدیل شد که نمایندگی برندهای لوکس موجود در ویلاجیو مال در منطقه آسیا و خاورمیانه شهرت زیادی دارند. ویلاجیو مال از نظر طراحی نیز معماری خاص و فوق العاده‌ای دارد داخل این مجموعه به شکل ز کوچک طراحی شده است که به کمک قایق می‌توانید از بخش‌های مختلف این مجموعه بازدید کنید؛ در وسط این مجموعه یک کانال آبی قرار گرفته است یک زمین اسکیت روی یخ نیز در ویلاجیو مال قرار دارد کارتینگ، بولینگ، بیلیارد، ماشین برقی و سینما از دیگر تفریحات موجود در ویلاجیو مال هستند.

ویلاجیو

تپه‌های ماسه‌ای

دیدن تپه‌های ماسه‌ای و Dune Bashing یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌های تفریحی در قطر هستند. اگر به خرید و یا بازدید از جاذبه‌های دیدنی و تاریخی قطر علاقمند نیستید می‌توانید به مراکز تفریحی مانند تپه‌های ماسه‌ای بروید و رانندگی هیجان انگیزی را در تپه‌های پرفراز و نشیب قطر تجربه کنید. تپه‌های ماسه‌ای دوحه  ارتفاع  شیب زیادی دارند به همین دلیل رانندگی در میان این تپه‌ها بسیار هیجان انگیز است و به یکی از محبوب‌ترین تفریحات بین توریست‌ها در قطر تبدیل شده است توجه داشته باشید که رانندگی روی تپه‌ها توسط اپراتورها و رانندگان ماهر انجام می‌شود و شما نمی‌توانید به تنهایی برای رانندگی اقدام کنید علاوه بر این اگر با کودکان برای  تپه‌های ماسه‌ای مراجعه می‌کنید می‌توانید از راننده بخواهید سرعت خود را کمتر کند. در شیب‌های مختلف تپه‌های ماسه‌ای چادرهای لوکس عربی قرار دارند که می‌توانید در آنها اقامت داشته باشید و شب پرستاره قطر را از نزدیک مشاهده کنید

تپه‌های ماسه‌ای

پارک اسپایر و برج معروف آن

پارک اسپایر بهشتی برای دوستداران ورزش و عاشقان طبیعت است این پارک چشم انداز فوق العاده‌ای دارد و شما می‌توانید در آن بخش‌های مختلف کشور قطر مخصوصاً شهر الریان را مشاهده کنید. پارک اسپایر در منطقه مسکونی بعیا در شهرداری الریان قطر قرار دارد پارک اسپایر ۸۸ هزار متر مربع وسعت دارد و امکانات مختلفی از جمله زمین بازی کودکان و نیز تنها دریاچه مصنوعی در کل کشور قطر را در کنار انواع تجهیزات ورزشی مختلف و مسیرهای مخصوص پیاده‌روی و نیز انواع رستوران و کافی شاپ‌های مختلف در خود جای داده است. در نزدیکی پارک اسپایر برج باشکوه مشعل و نقاشی‌ها و شاهکارهای هنری سه‌بعدی قرار دارد که همگی سبب می‌شوند تا این کار به محیط دلپذیر و جذاب برای توریست‌ها و حتی مردم بومی قطر و الریان تبدیل شود. این پارک در پشت مرکز خرید ویلاجیو و حیات پلازا واقع شده است. پارک اسپایر بزرگترین پارک شهر الریان قطر است سرسبزی و زیبای فوق العاده‌ای دارد. پارک اسپایر در نزدیکی برج اسپایر واقع شده است،   برج اسپایر  ۳۳۰ متر ارتفاع دارد و چشم انداز فوق العاده‌ای از دوحه را در معرض دید قرار می‌دهد. شما می‌توانید در پارک اسپایر انواع مختلف پوشش‌های گیاهی و درخت‌های زیبا را مشاهده کنید علاوه بر این موارد در این پارک مکان آیا خواستی برای پیک نیک و کمپینگ در نظر گرفته شده‌اند. در پارک اسپایریک دریاچه بزرگ نیز قرار دارد که می‌توانید موجودات آبزی مختلف را در آن مشاهده کنید این کار یکی از بهترین مقاصد ورزشی و گردشگری در خاورمیانه به شمار می‌رود و در سال ۲۰۰۶ نیز میزبان بازی‌های آسیایی بوده است به همین دلیل در بین مردم آسیا شهرت زیادی دارد

پارک اسپایر

کورنیش دوحه

 قطر به عنوان یکی از کشورهای دارای سواحل مختلف  در دنیا شناخته می‌شود یکی از بهترین تفریحاتی که در سفر خود به دوحه می‌توانید آن را تجربه کنید قایق سواری در دریا و مشاهده کشتی‌های سنتی مختلف در سواحل قطر است برای انجام این کار باید به منطقه کورنیش دوحه Doha Corniche مراجعه کنید و کشتی‌های بادبانی زیبا را تماشا کنید. کورنیش دوحه حدوداً هفت کیلومتر به موازات خلیج دوحه امتداد دارد  و از بخش‌های مختلفی از جمله پارک، رستوران، مکان‌های تفریحی و مناطق دولتی تشکیل می‌شود. اگر می‌خواهید غروب زیبای خورشید در قطر را تماشا کنید کورنیش دوحه بهترین مکان برای مشاهده منظره غروب خورشید است. کورنیش دوحه انداز خیره کننده و زیبایی از آب‌های نیلگون خلیج فارس در امتداد غروب خورشید را در معرض دید قرار می‌دهد به همین دلیل بین توریست‌ها خصوصاً توریست‌هایی که از کشورهای اروپایی به قطر سفر می‌کنند محبوبیت زیادی دارد. کورنیش دوحه دارای پیاده راه عریض و طولانی است که از موزه هنرهای اسلامی قطر آغاز می‌شود و تا هتل شرایتون گرند دوحه ریزورت‌اند کانونشن امتداد دارد و به صورت کلی حدود ۷ کیلومتر مسیر را برای گشت و گذار و پیاده‌روی برای مسافران ایجاد میکند. کورنیش دوحه ساحل زیبا برای پیاده‌روی درقطر است که می‌توانید در آن موزه هنرهای اسلامی قطر را نیز مشاهده کنید بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی از این ساحل زیبا در سفر خود به قطر دیدن می‌کنند شما می‌توانید از خدمات شنا در این ساحل نیز استفاده کنید دریای کورنیش دوحه عمق کمی دارد به همین دلیل تفریحات آبی و شنا در این ساحل نسبت به سواحل دیگر قطر رونق بیشتری دارد.

کورنیش دوحه

جزیره مصنوعی مروارید قطر

قطر دارای جزایر مصنوعی مختلفی در اطراف خود است مروارید قطر یکی از زیباترین جزیره‌های مصنوعی در قطر و جهان است که در نزدیکی شهر دوحه واقع شده است این جزیره مصنوعی ۴۰۰ هکتار مساحت دارد و پس از ساخت آن ۳۲ کیلومتر ساحل جدید به کشور قطر افزوده شده است . جزیره مروارید قطر که در واقع یک جزیره مصنوعی است از ۱۳ جزیره کوچکتر تشکیل شده است که مجموعاً ۱۵ هزار واحد مسکونی در آنها قرار دارد این جزیره تنها ۲۰ کیلومتر با فرودگاه بین‌المللی دوحه فاصله دارد. مروارید قطر توسط بهترین معماران و طراحان جهان ساخته شده است به همین دلیل جذابیت ظاهری فوق العاده‌ای دارد بازدید از این جاذبه گردشگری کاملا رایگان است و شما می‌توانید ظرف مدت ۳ تا ۴ ساعت تمامی بخش‌های این جزیره زیبا را از نزدیک مشاهده کنید.   جزیره مروارید قطر در دهانه تالاب خلیج عربی و شهر دوحه قرار دارداین جزیره ساختاری شبیه به مروارید دارد به همین دلیل به این نام شناخته می‌شود علاوه بر این غواصان در گذشته در این منطقه به صید مروارید مشغول بودند ساخت این مجموعه از سال ۲۰۰۴ آغاز و در سال ۲۰۱۸ به پایان رسید. در ساخت جزیره مروارید از  معماری و خانه‌های ساخته شده در سواحل غربی مدیترانه الهام گرفته شده است واحدهایی که مسکونی که در این جزیره قرار دارند مشابه ه‌های جزیره‌ای در اسپانیا و نیز جنوب فرانسه هستند. اغلب ساکنین جزیره مروارید قطر افراد ثروتمند و سرمایه‌گذاران خارجی هستند که با خرید خانه در این جزیره برای دریافت اقامت دائم کشور قطر اقدام می‌کنند.

جزیره مصنوعی مروارید قطر

مروارید قطر مانند سایر بخش‌های قطر دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی از جمله مراکز خرید شیک و لوکس و نیز اسکله‌های تفریحی در کنار سینمای فوق العاده است. این جزیره مصنوعی که در نزدیکی ساحل غربی (West Bay District) دوحه قرار دارد. مراکز خرید مختلفی که در مروارید قطر واقع شده‌اند و نیز سرمایه‌گذاری افراد ثروتمند در این جزیره مصنوعی این بخش را به نزد تجارت و بازرگانی قطر تبدیل کرده است در این منطقه برترین غذاخوری‌ها و رستوران‌های لوکس قرار دارند که افراد مختلف برای تست غذاهای با کیفیت و متنوع به این جزیره مراجعه می‌کنند. مروارید قطر تلفیق نابی از چشم اندازهای خارق‌العاده و شگفت انگیز در کنار تفریح‌های هیجان انگیز و مراکز لوکس را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. عمده مراکز اقامتی در جزیره مروارید بسیار گران و لوکس هستند و تجمل گرایی در ساخت آنها در سطح بسیار بالایی قرار دارد امکاناتی که در این جزیره واقع شده‌اند در کل قطر کم نظیر هستند و شاید بتوان گفت برخی از آنها را نیز در کشورهای اروپایی و آمریکا هم نمی‌توانید پیدا کنید. جزیره مروارید در ۳۵۰ متری منطقه ساحل غربی دوحه واقع شده است

جزیره مصنوعی مروارید

موزه هنر اسلامی دوحه

یکی دیگر از مکان‌های گردشگری محبوب در دوحه قطر خصوصاً برای افرادی که به اسلام و آشنایی با دین‌های مختلف علاقمند هستند موزه هنرهای اسلامی است. این موزه هنرهای اسلامی است این موزه موزه هنرهای اسلامی است این موزه در موزه هنرهای اسلامی است این موزه در سال ۲۰۰۸ تاسیس شده است و معماری آن توسط معمار مشهور آمریکایی آن آی. ام. پی انجام شده است.   موزه هنرهای اسلامی ۲ شهرت زیادی بین گردشگران خارجی دارد به همین دلیل برخی از افراد اعتقاد دارند سفر به قطر بدون بازدید از این موزه سفری ناقص است. موزه هنرهای اسلامی دوحه , معماری شگفت انگیز هندسی زیبایی دارد که هر فردی را مجذوب خود می‌کند. دلیل محبوبیت این موزه تنها زیبایی ظاهری و نوع معماری ساخت آن نیست بلکه بزرگترین مجموعه هنرهای اسلامی در موزه هنرهای اسلامی دوحه قرار دارد تنها نقاشی‌های موجود در کلکسیون این موزه از سه قاره مختلف و در طول چهارده قرن گردآوری شده‌اند. در مراسم افتتاح موزه هنرهای اسلامی دوحه یکی از مشهورترین نوازندگان آمریکایی به نام یویوما برنامه اجرا کرده است برخی از افراد موزه هنرهای اسلامی دوحه را نماد فرهنگی خلیج فارس در سطح جهان می‌داند که آثار تاریخی بی‌نظیری را در خود جای داده است.

موزه هنر اسلامی دوحه

قدمت برخی از آثار موجود در این موزه به سال ۶۰۰ میلادی برمی‌گردد. موزه هنرهای اسلامی دوحه حجم هرمی شکلی دارد و پایه‌های آن به شکل منحنی طراحی شده‌اند که در اصل سالن اصلی زیر آنها قرار دارد، برخی از افراد طراحی موزه هنرهای اسلامی دوحه را شبیه به موزه لوور در فرانسه می‌دانند. موزه هنرهای اسلامی دوحه ۴۵ هزار متر مربع وسعت دارد و آثار باستانی مختلف زیادی در حوزه اسلام مانند انواع کتاب‌های خطی، نسخه‌های اصلی قرآن، پارچه‌های نفیس، سنگ‌های قیمتی و گران‌بها، سکه‌های قدیمی طلا و نقره، ظروف قدیمی در آن در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند قدمت برخی از آثار تاریخی به دوره پیش از اسلام و دوره ساسانیان می‌رسند برخی از این آثار نیز مربوط به کشور ایران هستند. موزه هنرهای اسلامی دوحه در ۷ طبقه طراحی شده است که دو طبقه آن زیر آب قرار دارند و در این دو طبقه بیش از ۴۵۰۰ اثر هنری قرار دارد.

موزه هنر اسلامی

موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی

موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی یکی از جذاب‌ترین و جالب‌ترین موزه‌ها در قطر است که در ۲۳ کیلومتری غرب شهر ۲ واقع شده است. این موزه درباره یک مجموعه شخصی از شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی یکی از امیران قطر است. شیخ فیصل تمامی هدایای ارزشمند خود را از ۱۰ سالگی جمع آوری کرده است و این وسایل را که شامل انواع کتاب‌های مذهبی و نیز دسته‌های قدیمی و منسوجات مختلف می‌شوند و عموماً در سفرهایش به عنوان هدیه دریافت کرده است در این موزه در معرض دید عموم قرار داده است. تخمین زده می‌شود که در این موزه بیش از ۱۵ هزار اثر هنری قرار دارد در یک بخش از این مجموعه می‌توانید قایق مروارید سنتی و اتومبیل‌های مختلف آمریکایی را مشاهده کنید. این موزه از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که پیشنهاد می‌کنیم اگر در سفر خود قطر وقت کافی دارید از تمامی بخش‌های این موزه دیدن کنید. به عنوان مثال خانه سوریه (Syrian house) خانه‌ای است که قبل از جنگ به صورت تکه تکه به قطر فرستاده شد و سپس دوباره به هم متصل شده است.

موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی

موزه ملی قطر

اگر علاقمند هستید تا اطلاعات تاریخی خود را در مورد کشور قطر و نیز زمان ماقبل تاریخ در این نقطه از جهان افزایش دهید بهتر است سری به موزه ملی قطر بزنید این موزه جذاب در پارک موزه دوحه قرار دارد. در موزه ملی قطر وقایع تاریخی بر اساس ترتیب زمانی دسته‌بندی شده‌اند و مانند تکه‌های یک پازل بزرگ هر کدام بخشی از میراث تاریخی و فرهنگی ساکنان قطر را با اشیای باستانی و کتب خطی در معرض دید عموم قرار می‌دهند. موزه ملی قطر توسط یک معمار فرانسوی طراحی شده است که در طراحی آن از شکل و ساختار خوشه سنگ‌های بیابانی قطر الهام گرفته شده است این موزه در سال ۲۰۱۹ به صورت رسمی افتتاح شد.

موزه ملی قطر، در کنار داشتن مجموعه قیمتی از گنجینه‌هایی تاریخی، کاخ شیخ عبدالله بن جاسم آل ثانی را که بطن هویت ملی قطر بشمار می‌رود، در خود جای داده است. بازدید از موزه ملی قطر رایگان نیست و افراد بزرگسال برای بازدید از این موزه بایستی دلار پرداخت کنند. ورودی موزه ملی قطر برای دانش آموزان نیم بها و برای افراد زیر ۱۶ سال کاملاً رایگان است. ساخت موزه ملی قطر بیش از یک دهه طول کشیده است شما می‌توانید در آن داستان این کشور را از گذشته دور تا به امروز مشاهده کنید موزه ملی قطر در زمینی به وسعت ۵۲ هزار متر مربع ساخته شده است و طبقه بندی تاریخی زمان‌های مختلف در آن در مسافتی حدود یک مایل طراحی شده است.

موزه ملی قطر

سخن پایانی

قطر یکی از غنی‌ترین و محبوب‌ترین کشورها از نظر گردشگری و تاریخی در خاورمیانه است بیشتر آثار تاریخی قطر در این کشور یعنی دوحه قرار دارند. سفر به قطر برای افرادی که علاقمند به دیدن آثار تاریخ و نیز خرید هستند انتخاب مناسبی است شما می‌توانید انواع برندهای اروپایی و آمریکایی را در مراکز خرید مختلف قطر مشاهده کنید. در این مقاله بخشی از جاذبه‌های دیدنی قطر که بازدید از آنها خالی از لطف نیست را بررسی کردیم اگر قصد سفر به قطر را دارید پیشنهاد می‌کنیم حتماً از این جاذبه‌های دیدنی بازدید کنید. شما می توانید برای سفری راحت به کشور قطر از ایرلاین قطر ایرویز استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *