Deprecated: htmlspecialchars(): Passing null to parameter #1 ($string) of type string is deprecated in /var/www/html/wp-includes/formatting.php on line 4732 Deprecated: htmlspecialchars(): Passing null to parameter #1 ($string) of type string is deprecated in /var/www/html/wp-includes/formatting.php on line 4732
Deprecated: htmlspecialchars(): Passing null to parameter #1 ($string) of type string is deprecated in /var/www/html/wp-includes/formatting.php on line 4732
آنتالیااستانبولبدرومکوش آداسیهمه مقالاتوان

نکات سفر به ترکیه

همه‌چیز را درباره سفر به ترکیه بدانید

نکات-سفر-به-ترکیهTurkey travel tips
Turkey travel tips

تورهای ترکیه تبدیل به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در بین ایرانیان شده است.

جاذبه تاریخی، سواحل و تفریحات آبی مهیج، محله‌های جالب و رنگارنگ و غذاها یا دسرهای بسیار لذیذ آن، از جمله دلایلی محبوبیت این کشور زیبا است. البته ناگفته نماند که یکی دیگر از جذابیت‌های تورهای ترکیه در بین ایرانیان این است که بدون نیاز به ویزا می‌توانید به‌راحتی تا 90 روز در هرکدامتور خارجی

از شهرهای آن سفر کنید.

Deprecated: htmlspecialchars(): Passing null to parameter #1 ($string) of type string is deprecated in /var/www/html/wp-includes/formatting.php on line 4732

در ادامه قرار است که نکات سفر به ترکیه و هر آنچه که قبل از سفر به این کشور بدانید را به شما بگوییم!

ترکیه را بیشتر بشناسید

بهتر است که قبل از این که مقاله نکات سفر به ترکیه را شروع کنیم، اطلاعات مختصری دررابطه‌با کلیت کشور ترکیه بدانید.

موقعیت

ترکیه در جنوب شرقی اروپا و شمال غربی آسیا قرار گرفته است و به همین منظور به آن پل میان دو قاره آسیا و اروپا می‌گویند.

کشور ترکیه در مجموعه 2 همسایه اروپایی و 6 همسایه اروپایی دارد. یکی از زیبایی‌های منحصربه‌فرد کشور ترکیه این است که از سه طرف با دریای سیاه، مدیترانه و اژه و مرمره احاطه شده است.

نکات گردشگری ترکیه

نکات-گردشگری-ترکیه
Turkey tourism tips

ترکیه یک از کشورهای محبوب در جهان است که فقط ما ایرانی‌ها نیستیم که سفر به آن برایمان جذاب است.

شاید برای شما جالب باشد که در سال 2014 ترکیه حدود 42 میلیون گردشگر را به خود جذب کرد.

Deprecated: htmlspecialchars(): Passing null to parameter #1 ($string) of type string is deprecated in /var/www/html/wp-includes/formatting.php on line 4732

از جمله دلایل جذب بالای توریست در ترکیه می‌توان به هتل‌ها و رستوران‌های متعدد، مکان‌های گردشگری زیبا و دیدنی، فرهنگ و تاریخ غنی، مدرنیته بودن امکانات آن و تفریحات آبی مهیج آن اشاره کرد.

زبان، دین و واحد پول مردم ترکیه

بیشتر مردم ترکیه به زبان ترکی استانبولی صحبت می‌کنند و اکثرشان هم سنی هستند، همچنین واحد پول کشور ترکیه هم لیر ترکیه است.

آب‌وهوا

ترکیه از چندین جهت با دریا احاطه شده است و دارای آب‌وهوای مرطوبی است. اما اگر بخواهیم بگوییم که ترکیه دارای چطور آب‌وهوایی است، آب‌وهوای مدیترانه‌ای اقیانوسی نزدیک‌ترین حالت به آب‌وهوای ترکیه است.

برنامه سفر به ترکیه

برای شروع هر سفری نیاز به یک سری اطلاعات پایه دارید تا بتوانید سفر بهتری داشته باشید. در ادامه اطلاعات پایه‌ای بر اساس تجربیاتمان در اختیار شما قرار می‌دهیم تا سؤالات رایجی که در رابطه به سفر ترکیه پیش می‌آید را جواب دهیم!

گذرنامه یا پاسپورت در سفر به ترکیه

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که قبل از شروع سفرتان باید به آن توجه داشته باشید، گذرنامه و یا همان پاسپورت است باید به زمان و اعتبار آن توجه داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله پاسپورت چیست را مطالعه کنید.

ویزای کشور ترکیه

خبر خوب این است که در حال حاضر ایرانیان می‌توانند بدون نیاز به ویزا به‌صورت توریست وارد کشور ترکیه شوید و تا 90 روز هم در آن اقامت داشته باشید.

روش‌های مختلف سفر به ترکیه

در کشور ایران 3 روش مختلف برای سفر به ترکیه وجود دارد!

آژانس‌های مسافرتی معمولاً تورهای شهرهای مختلف ترکیه را به 3 روش زمینی با اتوبوس، قطار و هوایی ارائه می‌دهند.

سفر هوایی به ترکیه

سفر هوایی به ترکیه به‌ویژه شهرهای استانبول و آنتالیا بیشترین تقاضا را در بین روش زمینی دارند. به این دلیل که سفر هوای به ترکیه خیلی راحت است و زمان کمتر را از شما می‌گیرد.

سفر زمینی به ترکیه با اتوبوس

یکی از روش‌های رایجی که هم کم‌هزینه است و. هم برای برخی از افراد محبوبیت بیشتری دارد، روش زمینی سفر به ترکیه است. از جمله شهرهایی که سفر زمینی به آنها رایج و محبوب است تورهای وان، استانبول و آنتالیا است.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید راهنمای سفر زمینی به ترکیه را مطالعه کنید.

رزرو هتل در ترکیه

رزرو-هتل-در-ترکیه Hotel reservation in Turkey
Hotel reservation in Turkey

کشور ترکیه دارای چند شهر توریستی محبوب است که هتل‌های متعددی در آنها قرار دارد. این هتل‌ها در انواع مختلف و مناسب سلیقه‌های مختلف هستند. از هتل‌های ارزان 2 یا ستاره گرفته تا هتل‌های لاکچری و فوق لوکس که اقامت رؤیایی را برای شما می‌سازند.

یکی از نکاتی که دررابطه‌با رزرو هتل در کلان‌شهرهای ترکه مانند استانبول باید رعایت کنید این است که حتماً قبل از رزرو هتل دررابطه‌با محل آن هتل تحقیق کنید، به این منظور که هزینه تاکسی در شهر استانبول خیلی بالا است و اگر در منطقه‌ای هتل رزرو کنید که از مرکز شهر دور باشد، برای جابه‌جایی و تردد ممکن است متحمل هزینه بالایی برای تاکسی شوید و یا این که زمانتان در مترو و اتوبوس‌های آن هدر برود.

به‌عنوان‌مثال اگر به تفریحات آبی علاقه دارید، هتلی که نزدیک به ساحل است می‌تواند انتخاب خوبی باشد و یا این که اگر می‌خواهید در مرکز شهر استانبول به امتحان‌کردن غذاهای مختلف و مغازه‌های رنگارنگ بپردازید، هتل‌های میدان تکسیم و یا استقلال می‌توانند بهترین انتخاب برای شما باشد. البته خیالتان دررابطه‌با رزرو هتل در سفرو راحت باشد. کارشناسان ما آماده ارائه هرگونه راهنمایی دررابطه‌با رزرو هتل در ترکیه هستند.

شاید مقاله رزرو بهترین هتل‌های میدان تکسیم برای شما مفید باشد.

نکات حمل‌ونقل ترکیه

ترکیه از لحاظ خدمات حمل‌ونقل بسیار کامل است، به‌عنوان‌مثال در شهر استانبول روش‌های مختلفی برای تردد درون‌شهری وجود دارد. در این شهر می‌توانید برای رفت‌وآمد از کشتی، اتوبوس، تراموا، مترو تاکسی استفاده کنید.

از نکات بهترین فصل سفر به ترکیه

تا اینجا اطلاعاتی دررابطه‌با این که چگونه به ترکیه بروید و یا این که در چه هتلی اقامت داشته باشید به شما دادیم، پس بهتر است که اطلاعاتی هم دررابطه‌با این که مناسب‌ترین زمان سفر به ترکیه هم داشته باشید.

بهار: بهار یکی از مناسب‌ترین و شلوغ‌ترین فصل‌های ترکیه است که به هرکدام از شهرهای آن سفر کنید، گردشگران فراوانی را در آن می‌بینید.

در این فصل هوا در بهترین حالت خود قرار دارد و همچنین اکثر شهرها دارای تعداد بالایی گردشگر و توریست هستند.

تابستان: بعد از بهار تابستان دومین فصلی است که زمان مناسب سفر به ترکیه است. به‌ویژه یکی از شهرهایی که بهتر است در فصل تابستان به آن سفر کنید، آنتالیا است که دارای بهترین و هیجان‌انگیزترین تفریحاتی آبی و تابستانی است.

همچنین از اوایل خرداد تا اوایل مرداد می‌توانید تخفیفات هیجان‌انگیزی را در ترکیه تجربه کنید.

سخن نهایی

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، ترکیه دارای شهرهای توریستی فراوانی است و تورهای آن در بین ایرانیان بسیار محبوب شده است. در این مقاله تمامی اطلاعت و نکاتی را که دررابطه‌با سفر به ترکیه نیاز دارید تا بدانید، برای شما جمع‌آوری کردیم، درصورتی‌که این مطلب را مطالعه کردید و سوالی برایتان پیش آمد می‌توانید در قسمت نظرات مطرح کنید.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا